Czekoladowo-truskawkowy budyń

Zupełnie przypadkowo odkryłam inny niż z kaszy jaglanej sposób przygotowania budyniu. Rano postanowiłam zjeść na śniadanie kaszę manną na mleku. Pod koniec gotowania wrzuciłam kostkę gorzkiej czekolady. Odłożyłam kaszę, aby wystygła. Parę minut później przelałam ją do miski i dodałam kilka rozgniecionych truskawek. Na koniec całość posypałam cynamonem.


 
Konsystencja jest dość "budyniowata" i dodatkowo ma wyraźny, czekoladowy smak. Jest słodki, dobrze komponuje się z truskawkami.
Kasza manna większości jest znana z dzieciństwa. Otrzymuje się ją w procesie wyrobu mąki. Jest dość kaloryczna, lecz lekkostrawna. Zawiera witaminy B1, B2, B6, PP, potas, żelazo, jod.
O zaletach truskawek już wspominałam, a gorzka czekolada wyzwala endorfiny - hormony szczęścia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blondealexx , Blogger