Szarlotka owsiana

Siedzę w domu cały tydzień, więc mam mnóstwo wolnego czasu. Piję cały czas ciepłą wodę, zieloną herbatę i czystka, a także mój hit - ciepłe mleko z miodem, imbirem, kurkumą i tymiankiem. Jem też cytrusy, pomidory i ryby. Więcej o walce z przeziębieniem i zapobieganiu mu możesz się dowiedzieć z mojego ulubionego bloga.
Nie mogąc już patrzeć piąty raz na te same odcinki "Nianii" i "Przyjaciół", postanowiłam upiec ciasto. Taki tam prezent dla rodziców z okazji rocznicy. Nie byłabym sobą, gdybym nie upiekła czegoś dietetycznego. W końcu to prezent, nie powinien truć organizmu. Przeglądałam mnóstwo apetycznych przepisów, lecz znaczną większość wyeliminował brak składników.
To ciasto jest łatwe, przygotowanie zajmuje bardzo mało czasu i gwarantuję, że macie wszystkie składniki w domu. Przepis pochodzi ze świetnego bloga Upiecz coś zdrowszego. Zawsze muszę coś zmienić i teraz nie było inaczej. Nie robiłam polewy (nie ma mleka), ksylitol zastąpiłam cukrem trzcinowym. Jeśli też masz taki zamiar, możesz dodać mniejszą ilość - ciasto jest już słodkie. Ach, no i nie zawiera ani grama tłuszczu.

Jest trochę bardziej przypieczone z jednej strony, piekarnik się zepsuł. Pierwszy raz robiłam ciasto z mąki owsianej i nie mogę zrozumieć, dlaczego dopiero teraz. Ciasto jest przepyszne. A ta skorupka na wierzchu...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blondealexx , Blogger