Zielone tagliatelle z kurkami

Uwielbiam włoskie potrawy. Kuchnia włoska jest pełna niesamowitych smaków. Wystarczy wspomnieć choćby bruschettę, grissini, gnocchi, focaccię, tiramisu i takie smakołyki jak parmezan, mozzarellę czy szynka parmeńska. Pewnie już wspominałam, że makaron mogłabym jeść niemal codziennie. Oprócz wspaniałego smaku (mój ulubiony to pełnoziarnisty), cenię w nim szybki czas i łatwość przygotowania. Makaron można zjeść właściwie ze wszystkim.
W sobotę, mając trochę więcej czasu, postanowiłam całkowicie samodzielnie zrobić obiad. Nie ukrywam, że nie jestem przyszłym Masterchefem, więc makaron był wyborem na miarę moich możliwości ;D Miałam ogromną ochotę na grzyby. Zrobiłam więc makaron z kurkami i szpinakiem. Jak większość grzybów, kurki są raczej ciężkostrawne. Osoby z dolegliwościami pokarmowymi powinny spożywać je rzadko. Cieszą się jednak popularnością ze względu delikatny smak.
Najbardziej lubię szpinak w towarzystwie sera feta czy w koktajlu. Jest bogatym źródłem żelaza. Pamiętaj, aby nie jeść szpinaku zbyt często, gdyż możesz nadmiernie obciążyć organizm tym pierwiastkiem. 
Tagliatelle z kurkami i szpinakiem

Ugotuj al dente makaron. Ja jadłam tagliatelle z kaszy gryczanej i manny. Możesz użyć pełnoziarnistego. Pokrój kurki na drobniejsze części. Na patelni rozgrzej kroplę oleju rzepakowego. Wrzuć kurki i czosnek. Mieszaj cały czas. Dodaj szpinak. Gdy kurki się zarumienią, zabierz patelnię z gazu, a jej zawartość wymieszaj z kilkoma łyżkami jogurtu naturalnego. Dopraw sos pieprzem i kurkumą. Dodaj do niego makaron. Nałóż porcje na talerze i posyp obficie startym parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blondealexx , Blogger