Bajecznie różowe ciasto

Bez przesady, to jedno z najlepszych ciast, jakie jadłam. Chciałam zmienić trochę wcześniej dodany przepis na ciasto jaglane. Trochę pokombinowałam, użyłam orzechów (z braku migdałów ;D), jogurtu naturalnego i płatków owsianych. Ciasto akurat na tą porę roku, sezon truskawkowy. Nie spodziewałam się takiego bajecznie różowego koloru, byłam mile zaskoczona ;) Powtórzę, że takie ciasto jest o wiele zdrowsze, praktycznie nie zawiera tłuszczu (zero margaryny, masła, mało oleju), tylko cukier trzcinowy, lepszy od białego przez zawartość minerałów. Mamy też w nim wartościową kaszę jaglaną, płatki owsiane, orzechy, sezam.

Bajecznie różowe ciasto
Składniki (proporcje na małe ciasto, na 2 osoby):
140 g cukru trzcinowego
100 g kaszy jaglanej
2 garści płatków owsianych
80 ml mleka
60 ml oleju rzepakowego
2 jajka
15 truskawek
2 łyżki jogurtu naturalnego
30 g orzechów włoskich
łyżka sezamu
Ugotuj kaszę jaglaną, pokrój orzechy w mniejsze kawałki i wszystko, oprócz truskawek, zmiksuj blenderem w misce. Potem rozdrobnij widelcem truskawki i dodaj do masy. Wymieszaj całość i przelej do formy. Ciasto piecze się w 180 C przez 55 minut.
Zniknęło po dwóch godzinach, głównie przeze mnie ;D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blondealexx , Blogger