Ciasto, muffinki i brownie jaglane

Uwielbiam wszystkie wypieki z kaszy jaglanej. Ciasto z niej jest znacznie mniej tuczące od normalnych ciast, co nieraz było dla mnie zbawieniem po wielu kawałkach. Piekę je bardzo często. Myślę, że mnie zrozumiesz, gdy wypróbujesz ten przepis ;)
Smak można zmieniać, używając różnych owoców. Próbowałam już jabłkowego (bardzo dobre w zimie), gruszkowego, malinowego, śliwkowego. Niedługo spróbuję dodać letnie owoce, jak truskawki, później czereśnie, może rabarbar.
Po wyjęciu z piekarnika ciasto może być miękkie, ale nie przejmuj się tym - potem twardnieje.
Przepis nie jest mój, został znaleziony w Internecie, a potem odrobinę zmieniony. Nie mogę dodać bezpośredniego linku, bo niestety, nie pamiętam strony.

Ciasto jaglane
  • 160 g kaszy jaglanej
  • 140 g cukru trzcinowego
  • 100 g płatków migdałów
  • 2 starte jabłka
  • 2 jajka
  • 120 ml mleka
  • 60 ml oleju rzepakowego
Ugotuj kaszę, następnie przełóż ją do dużej miski. Dodaj jajka, mleko, olej, migdały i cukier. Zblenduj wszystko do uzyskania gładkiej masy. Dodaj płatki migdałów i owoce. Wymieszaj masę i przelej do formy. Piecz 55 minut w temp. 180 C.


Muffinki jaglane
Muffinki były najnowszym eksperymentem. Wykorzystaj ten sam przepis, tylko zamiast do formy masę przelej do foremek na babeczki. Robiłam jednocześnie ciasto i muffinki. Wypieki udekorowałam sercami z owoców. Pokroiłam na kawałki połowę banana i gruszki. Wycięłam kształt serca. Część bananowych serc ułożyłam na cieście, a resztę razem z gruszkowymi włożyłam po jednym do środka muffinek.
Babeczki
Brownie z kaszy jaglanej
Przepis z bloga Cynamonowy Pył . Długo szukałam innego rodzaju ciasta jaglanego. Autorka bloga przyszła mi z pomocą, przedstawiając czekoladową i pozbawioną dużych ilości tluszczu i cukru słodycz. Uwaga, brownie powinno być płynne i wyglądać na niedopieczone. Nie wiedząc tego, myślałam, że zepsułam ciasto ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blondealexx , Blogger