Owsianka ze śliwkami

Od kilku dni mam małą obsesję na punkcie  owsianki. Zakładam, że większość osób, będących w temacie, już zna jej zalety. Tak więc małe kazanie dla tych, którzy jeszcze się nie przekonali. Słyszałam, że niektórym podobno owsianka kojarzy się z szarą breją. Ja na szczęście takich skojarzeń nie mam. Dla mnie to gęsta, słodka porcja pysznych płatków z dodatkiem świeżych owoców i zdrowych ziaren (siemię lniane, sezam), posypana szczyptą aromatycznego cynamonu. Prawda, że brzmi bardzo smakowicie? Nie rozumiem określenia "breja" - owsianka może być rzadka lub gęsta, jak kto woli ;)


Owsianka ze śliwkami
Do małego garnka wsyp pół szklanki płatków owsianych. Nie namaczam ich wcześniej, ale można to zrobić, aby pozbyć się glutenu. Zalej płatki w garnku wodą, tak by je zakryła. Włącz palnik. Dodaj 1,5 łyżeczki miodu, sporą szczyptę cynamonu i wymieszaj. Mieszaj owsiankę do momentu, gdy zaczną się robić bąbelki. Przelej ją do miseczki. Do blendera włóż 2 (lub więcej) śliwki i zmiksuj, aby powstał mus. Dodaj go do owsianki. Możesz moim wzorem umieścić w miseczce kilka orzechów i suszoną żurawinę.
  • owsianka jest sycąca, 
  • poprawia pamięć i koncentrację,
  • oczyszcza jelita, 
  • poprawia stan cery, włosów, paznokci i wytrzymałość fizyczną,
  • zapobiega zmęczeniu, złemu nastrojowi, miażdżycy i nowotworom,
  • zawiera mnóstwo magnezu, żelaza i błonnika,
  • ma niski indeks glikemiczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blondealexx , Blogger