Pancakes

Wspominałam już, że warto rano zadbać o ciepłe, pożywne śniadanie. Wspaniale pobudza żołądek i wątrobę. Przede wszystkim należy o tym pamiętać zimą.W pierwszym poście pisałam o owsiance, dziś przedstawię inną opcję śniadaniową. Są smaczne, pożywne, słodkie, puchate i uwielbiane w USA - pancakesy.


Przygotowanie jest dość łatwe i podobne do naleśników. Masa na pancakesy powinna być jednak gęstsza. Najczęściej do placuszków wykorzystuję mąkę kukurydzianą i kaszę jaglaną.
Ta druga odkwasza organizm (jest zasadotwórcza), wspomaga pracę jelita grubego, zawiera dużo białka, witaminy B1, B2, B6, żelazo, miedź. Nadaje się dla osób cierpiących na celiakię ze względu na brak glutenu. Pozyskuje się ją z prosa. Osobiście uwielbiam kaszę jaglaną, mogłabym ją jeść na okrągło, zarówno samą, na słono, z warzywami czy na słodko, jako składnik babeczek, ciast lub właśnie pancakesów.
Zatem dziś dwie opcje placków, z kaszą jaglaną:

Tu w towarzystwie sera białego z jogurtem naturalnym i cukrem trzcinowym. Po ugotowaniu kaszy (100 g) dodałam mleko, jajko, cynamon. Następnie zmiksowałam. Masa powinna być gęsta. Po usmażeniu na oleju rzepakowym (dobry jest też kokosowy, ryżowy, ze względu na wysokie temp. dymienia, o czym wspomnę w następnych wpisach) dodałam trochę miodu na placki. Wyszły naprawdę pyszne.
Drugi przepis pochodził z bloga Anny Lewandowskiej przepis tutaj. Użyłam mąki kukurydzianej, jajek i nie dodawałam sody. Do usmażonych placuszków dodałam pokrojone jabłko i posypałam (placki i jabłko) cynamonem.

Są przepyszne, cynamon nadaje cudowny aromat. Kurkuma redukuje cholesterol, jest lekkostrawna i co chyba najważniejsze, działa antynowotworowo.
Polecam stosowanie w kuchni rozmaitych przypraw. Zastępują szkodliwą, zatrzymującą wodę w organizmie sól. Ponadto wiele z nich ma właściwości zdrowotne i lecznicze. Przyprawy nadają potrawom charakterystyczny zapach i smak. Jak już pisałam, moją ulubioną jest cynamon. Dodaję go do wszystkich słodkich potraw jak owsianka, placki, ciastka owsiane.
Przed chwilą zjadłam zbożowe ciasteczka z kaszy jaglanej i płatków owsianych, na które przepis zamieszczę jutro :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blondealexx , Blogger